۱۳۹۳ خرداد ۱۲, دوشنبه

پاکستان و انتخابات دور دوم افغانستان

پاکستان می‌خواهد دور دوم انتخابات افغانستان را مختل کند!

شورای امنیت ملی افغانستان در نشست امروز خود پرتاب موشک از خاک پاکستان به مناطقی در شرق افغانستان را "شدیدا تقبیح" کرده و آنرا تلاشی برای "اخلال" در روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خوانده است.
بر اساس خبری که روی وبسایت رسمی دولت افغانستان منتشر شده اعضای این شورا پس از شنیدن گزارش وزیران دفاع و داخله/کشور در مورد این حملات موشکی، از وزارت خارجه این کشور خواستند تا "یادداشت‌هایی مبنی بر نگرانی شدید دولت افغانستان" به حکومت پاکستان ارسال کند.
شورای امنیت ملی افغانستان همچنین از ایالات متحده آمریکا به دلیل سکوت در برابر این اقدام پاکستان انتقاد کرده و از مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری خواسته است تا "نگرانی شدید" دولت این کشور را به اطلاع آمریکا برساند.
به نوشته وبسایت رسمی دولت افغانستان "شورای امنیت ملی عدم واکنش دولت ایالات متحده آمریکا را که در تضاد با مفاد سند همکاری‌های دراز مدت استراتژیک در قبال اینگونه حملات و تجاوزهای خارجی به شمول نقض حریم هوایی افغانستان قرار دارد، خلاف تعهدات این کشور در برابر افغانستان خواند."
این خبر می‌افزاید که اعضای شورای امنیت ملی افغانستان تصمیم گرفته‌اند تا افسران بلندرتبه دفاعی و امنیتی این کشور در اعتراض به حملات موشکی پاکستان، در نشستی که قرار است روز چهارم ما ژوئن امسال در اسلام آباد دایر شود، اشتراک نکنند.
روز گذشته نیز بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان پاکستان را به "تجاوز" به کشور خود متهم کرده و گفته بود که رئیس جمهوری دستور داده تا نیروهای نظامی برای پاسخ‌گویی "آمادگی" بگیرند.
به گفته مقام‌های افغان در یک هفته گذشته بیشتر از یک هزار موشک از خاک پاکستان به مناطقی در شرق افغانستان و به ویژه ولایت کنر پرتاب شده که در مواردی منجر به کشته و زخمی شدن ساکنان این مناطق شده است.
این مقام‌ها می‌گویند که حداقل در یک مورد نیز هلیکوپترهای توپ‌دار ارتش پاکستان، مناطقی در ولایت کنر را بمباران کرده‌اند.
با این حال دولت پاکستان گفته است که آنها این موشک‌ها را بر مواضع شورشیان مسلح مخالف دولت این کشور که در مناطق مرزی مستقر هستند، شلیک می‌کنند اما تعدادی از این موشک‌ها ممکن است با انحراف از مسیر خود، در خاک افغانستان فرود آمده باشند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر