۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

استقبال جوانان غرب کشور از برگزاری دور دوم انتخابات افغانستان

ده ها تن از اعضای گروه (فرهنگیان جوان زون غرب افغانستان) در ولایت هرات گفتمانی را زیر نام ( بسوی انتخابات ،نه نظام مصلحتی) در این ولایت راه اندازی کردند:

این جوانان هدف از راه اندازی گفتمان را تشویق مردم و به ویژه جوانان برای اشراک در دور دوم انتخابات خوانده و بر شفافیت برگزاری انتخابات 24 جوزا تاکید کردند.

اشتراک کنندگان این مراسم برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با اهمیت خوانده و نظام مصلحتی را به سود کشور نمی دانند.

اعضای گروه فرهنگیان جوان زون غرب همچنان از مردم افغانستان خواستند تا در دور دوم انتخابات به گونه گسترده و میلیونی شرکت کرده و برای رسیدن به یک نظام مشروع از حق رای خود استفاده کنند.

روز پنج شنبه گذشته با اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری کشور، هیچ یک از نامزدان پنجاه و یک درصد آرا برای پیروزی را به دست نیاورند و انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم رفت.

قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، دو نامزد پیشتاز به تاریخ 24 جوزا برگزار  شود.

به دنبال اعلام نتیجه نهایی انتخابات و رفتن به دور دوم، نهاد های جامعه مدنی در ولایت هرات برشفافیت وبرگزاری انتخابات سالم در این دور تاکید دارند.

 اشتراک کنندگان در این گفتمان یک روزه می گویند که دور دوم انتخابات باید به گونه شفاف و مطمئن برگزار شود.

آنان همچنان از نیروهای امنیتی کشور خواستند تا در انتخابات 24 جوزا نیز شایستگی شان را به نمایش بگذارند.

نیروهای مسلح کشور در دور اول انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی در 16 حمل امنیت شهروندان را به گونه بهتر تامین کردند تا جائیکه از سوی نهادهای مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنان شماری از اشتراک کنندگان در این گفتمان از کارکرد کمیسیون های انتخاباتی انتقاد کرده و از مسئولان خواستند تا با آماده گی بیشتر انتخابات را برگزار کند تا از تقلب در روز برگزاری انتخابات جلوگیری شود.

مسئولان برگزاری این گفتمان می گویند، چالش های موجود برروند انتخابات ودیدگاه جوانان را در این گفتمان با مسولان کمیسیون های انتخاباتی مطرح خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر