۱۳۹۳ خرداد ۱۵, پنجشنبه

مبارزات انتخاباتی دور دوم افغانستان

دو نامزد پیشتاز 

دو نامزد پیشتاز 
کارزار های انتخاباتی دور دوم، با تمام گرمی میان دو نامزد پیشتاز، داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی جریان دارد.
این دو رقیب و کسانی که به نماینده گی از ستاد های انتخاباتی آنها در گردهمایی ها و بحث های رسانه یی اشتراک می کنند، شدیداً از یکدیگر شان انتقاد به عمل می آورند.
در تازه ترین بحث تلویزیونی که میان نماینده گان این دو نامزد رقیب در یکی از رسانه ها برگزار شد، برنامه های اقتصادی و عملکرد اعضای برجستۀ ستاد ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
نماینده ستاد انتخاباتی داکتر اشرف غنی احمدزی به ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله ایراد گرفت که به قول وی ستاد تیم اصلاحات و همگرایی برنامه اقتصادی ندارد و تیم آنها فاقد افراد کارشناس و متخصص است.
از سوی دیگر نماینده ستاد داکتر عبدالله عبدالله به ستاد انتخاباتی تحول و تداوم خرده گرفت که در تیم آنها سه وزیر مالیه چون اشرف غنی احمدزی، انوارالحق احدی و محمد عمر زاخیلوال حضور دارند و اینها سبب ناکامیهای اقتصادی در کشور شده اند و بد نامی بانک ها و خالی شدن خزانه از بیکفایتی آنان بوده است.
به باور ما طرح این مسایل بسیار مهم بوده و در سرنوشت کشور تأثیر گذار است که باید ستاد های محترم انتخاباتی قناعت مردم را حاصل کنند و از پهلوی این مهم با سهل انگاری و بی تفاوتی عبور نکنند.
با توجه به این ملاحظات، پیشنهاد می شود که ستاد انتخاباتی تیم اصلاحات و همگرایی باید مسأله نداشتن برنامه های اقتصادی اش را با ارائه اسناد و با استدلال منطقی حل و فصل کند و در نشست های خبری و بحث های رسانه یی در رابطه معلومات بدهند و زاویه هایتاریک را روشن نماید.
به همین گونه اتهام تیم اصلاحات و همگرایی مبنی بر بیکفایتی سه وزیر مالیه و خالی شدن خزانه و بد نامی بانک ها را باید تیم تحول و تداوم دست کم نگیرد، اغماض نکند و به پرسش های مطرح شده پاسخ مستدل ارائه بدارد.
از نظر ما به مسأله خالی شدن خزانه دولت و بد نامی بانک ها نه تنها که هر سه وزیر محترم بپردازد، باید حکومت آقای کرزی احساس مسؤولیت کند و به مردم کشور تبیین نماید که چرا اقتصاد کشور به چنین سرنوشتی مقابل شده و علت و عوامل آن در چه است؟
ما باز هم خاطر نشان می کنیم که از میراث بجا مانده آقای کرزی به رئیس جمهور جدید که سبب بحران و مشکلات فراوان برای آینده کشور شود،پرسیده خواهد شد و الله و بلا به گردن زعیم آینده نباید انداخته
شود.
گفتار زیاد و وعده های دروغین به منظور توجه بیشتر مردم به یک نامزد کار ساز نخواهد بود و باید این دو نامزد پیشتاز در عمل ثابت کنند که ظرفیت و توان بیرون ساختن مردم کشور را از مشکلات دارند و متوسل به عوام فریبی نمی شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر